Sunday, November 4, 2012

HAR DU KLÆR DU IKKE TRENGER?

 ...JEG KJENNER NOEN SOM TRENGER DEM. Dine glemte plagg kan bli til større hjelp enn hva du kanskje tenker over hver dag.
 Dagens oppfordring er å la søndagen bli en ryddedag, og samle opp klær du ikke lenger trenger. I månedens FRETEX-magasin  snakker både Mette-Marit, Jenny Skavlan og jeg om viktigheten av gjenbruk, og jeg er helt sikker på vi alle har mye vi aldri kommer til å savne i skapet.
Velger selv å gi klær til flere orgainsasjoner, og denne høsten går det poser til  Fretex, Fattighuset, og Aktiv Barnehjelp. Aktiv Barnehjelp er en orgianisasjon som gir klær til barnehjem og mennesker i nød, og trengende i Russland, Ukraina og Polen. De henter klær i alle størrelser, leker, sko, gardiner og pledd utenfor postkassen din en bestemt dag- Sjekk nettsiden aktivbarnehjelp.no for å se om de kan komme til deg. Fattighuset tar i mot levering av klær hverdager mellom 12-16.
stylemag

9 comments :

Anonymous said...

Bra tiltak! Skal gjøre det samme tenkte jeg. L

Donna Louise said...

Du har et fantastisk godt hjerte Celine!

Har faktisk tenkt på det samme her for noen dager siden. Det er så mye jeg ikke bruker og andre som ikke har så mye som oss kunne fått nytte av i disse kalde høstdager.

Benedicte said...

Så utrolig flott at du laget innlegg om dette! Savner det hos mange motebloggere - det er jo helt supert at du i tillegg tar opp dette temaet! Liker!

Hippie, hippie - milkshake said...

Takk Donna Louise og Benedicte! Jeg har alltid vært opptatt av gjenbruk, og både gitt bort, solgt og selv kjøpt vintage de siste 17 årene.
Synes det er viktig å kunne gi til ulike orgianisasjoner fordri de gir og hjelper ulike personer i samfunnet vårt.
Hvis du tenker å gi bort noe før jul- tar Fattighuset også imot klær og gaver som er innpakket- altså små julegaver. Har fått respons på instagram også om at endel jenter har satt igang - så håper det er mange som blir inspirert:) gos søndag. c

Kagina said...

Ga for noen uker siden 2 FULLE søplesekker med klær til fretex :) er bedre å gi de til noen som kan bruke de enn at de ligger å støver bort og tar opp plass! Godt at du deler dette med leserne dine :)

Veronica Lauritsen said...

Jeg har også gitt to store søplesekker med klær og sko til Fretex :)

Ella said...

Kjempebra!!

NL said...

Takk for oppfordringen :D en god dag til deg!

Hippie, hippie - milkshake said...

Godt å høre Kagina!Jeg fortsetter ryddeprosessen senere... Det fine med å rydde er jo at man får bedre oversikt hjemme samtidig som at det er en tankevekker, og påminnelse.
God dag til dere alle.